
Na początku w pierwszej dziesiątce, ostatecznie poza stawką. Po trzech ukończonych etapach Rajdu Argentyny Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak, załoga LOTOS Rally Team, musieli zrezygnować z udziału w ostatnim dniu rywalizacji z powodu usterki zawieszenia w swoim Mini WRC.
Na początku w pierwszej dziesiątce, ostatecznie poza stawką. Po trzech ukończonych etapach Rajdu Argentyny Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak, załoga LOTOS Rally Team, musieli zrezygnować z udziału w ostatnim dniu rywalizacji z powodu usterki zawieszenia w swoim Mini WRC.
Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak po czterech odcinkach Rajdu Argentyny zajmowali 10 miejsce w klasyfikacji generalnej, i to pomimo przegrzewających się opon. Niestety, na 20 kilometrze ostatniego czwartkowego odcinka specjalnego pękła śruba mocująca wahacz i dalsza jazda nie była możliwa. Skorzystanie z Rally2 kosztowało załogę LOTOS Rally Team 10 minut kary. Ta strata czasowa przesunęła Michała i Maćka z 10 miejsca na 14 w generalce. Samochód został naprawiony podczas serwisu wieczornego i załoga LOTOS Rally Team mogła wystartować w piątek do kolejnego oesu.
Na pierwszym w piątkowej pętli odcinku specjalnym Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak notowali międzyczasy na poziomie 9 miejsca w generalce. Na 30 kilometrze, czyli pod koniec odcinka powtórzył się jednak defekt zawieszenia z poprzedniego dnia. Pękła śruba wahacza, co uniemożliwiło załodze LOTOS Rally Team kontynuowanie jazdy podczas piątkowych odcinków specjalnych.
Ostatecznie polski team nie wystartował do ostatniego, sobotniego etapu Rajdu Argentyny. Pomimo pracy mechaników, nie udało się naprawić Mini.
– Przyjechaliśmy do Argentyny z nadzieją na dobry wynik – powiedział Michał Kościuszko. – Mimo prześladujących nas defektów technicznych w tegorocznych rundach Mistrzostw Świata osiągnęliśmy znaczny progres naszego tempa. Byliśmy z Maćkiem bardzo dobrze przygotowani do tego rajdu. Zrobiliśmy precyzyjny opis i mimo braku testów robiliśmy dobre czasy. Szkoda, że po raz kolejny defekt techniczny, nie zawiniony przez nas, uniemożliwia nam walkę w kolejnym rajdzie.
Zwycięzca rajdu został Sebastien Loeb, prowadzący Volkswagena Polo R WRC, dla którego było to ósmy triumf w tym rajdzie. Na pierwszy miejscu klasyfikacji generalnej WRC nadal pozostaje jego rodak Sebastien Ogier.
Kolejnym rajdem, w którym planują wystartować Michał Kościuszko z Maćkiem Szczepaniakiem jest Rajd Akropolu. Potrwa od 31 maja do 2 czerwca 2013.
Strategicznym partnerem zespołu LOTOS Rally Team jest Grupa LOTOS. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko są także marka paliw LOTOS Dynamic oraz marka olejów silnikowych LOTOS.
Informacje dotyczące startów Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka są dostępne na stronie http://wrc.lotosrallyteam.pl/, a także na profilu „Emocje do pełna” http://www.facebook.com/EmocjeDoPelna.
Biuro Komunikacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.58 308 87 31, 58 308 83 88, 58 308 83 55, e-mail: media@grupalotos.pl