Na początku 2014 roku Grupa LOTOS podjęła współpracę z Fundacją Nasza Ziemia i jest Parterem Kampanii „Międzynarodowe Sprzątanie Bałtyku 2014”.
Na początku 2014 roku Grupa LOTOS podjęła współpracę z Fundacją Nasza Ziemia i jest Parterem Kampanii „Międzynarodowe Sprzątanie Bałtyku 2014”. Kampania ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na złożoność problemów dotyczących Bałtyku oraz zainspirowanie do działania na rzecz jego skutecznej ochrony, co bezpośrednio wpisuje się w realizowaną przez LOTOS strategię społecznej odpowiedzialności biznesu.
W najbliższą sobotę w Warszawie odbędzie się inauguracja programu, którego tegorocznym hasłem przewodnim jest “Bałtyk – nasze morze czyli jak zostać przyjacielem Bałtyku”. Podczas happeningu Fundacja będzie przypominać i przekonywać, że nie tylko będąc na wybrzeżu mamy wpływ na stan ekosystemu Morza Bałtyckiego. Happening odbędzie się w godzinach 11.00-16.00 na Płycie Desantu nad Wisłą w Warszawie.
Grupa LOTOS od lat angażuje się w „Sprzątanie Świata”. W zeszłym roku do udziału w wydarzeniu zaproszono 70 szkół z Trójmiasta. Wydarzenie odbyło się w Gdańsku na plaży w Brzeźnie, skupiając około 700 uczestników. Podczas wspólnego sprzątania, zgodnie z zasadami segregacji odpadów zebrano 18 tysięcy litrów śmieci, to trzy razy więcej niż w 2012 roku (6 tysięcy litrów). Akcję została zainaugurowana uroczystym zasadzeniem drzewa im. „Miłośników Bałtyckiej Przyrody”. Po sprzątaniu dla uczestników przygotowano program edukacyjny, w tym m.in. szereg warsztatów, gier i zabaw. Płetwonurkowie ze spółki LOTOS Straż oczyścili dno Bałtyku w okolicy plaży, gdzie odbywała się impreza.
Fundacja Nasza Ziemia już od 7 lat prowadzi kampanię Międzynarodowe Sprzątanie Bałtyku. Kampania ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na złożoność problemów dotyczących Bałtyku oraz zainspirowanie do działania na rzecz jego skutecznej ochrony. Jest również platformą do współpracy na rzecz Morza Bałtyckiego – organizacji pozarządowych, instytucji naukowych (uczelni wyższych w tym stacje morskie, Parki Narodowe, Parki Krajobrazowe, Lasy Państwowe) i władz lokalnych. Celem kampanii jest uświadomienie Polakom, że cały kraj leży nad Morzem i wszyscy poprzez nasze codzienne działania, mamy wpływ na stan jego wód oraz żyjących w nim organizmów.
W ramach tegorocznej kampanii zaplanowano szereg akcji, konkursów w szkołach, przedszkolach i gminach.
Punktem kulminacyjnym tegorocznej kampanii będzie piknik ekologiczny „Poznaj, pokochaj – chroń Bałtyk”. Piknik odbędzie się 22 czerwca na plaży w Gdańsku Brzeźnie. Wydarzenie zostało zaplanowane z zastosowaniem atrakcyjnych i różnorodnych form przekazu, łącząc w sobie elementy edukacyjne i rozrywkowe, co umożliwi dotarcie zarówno do dzieci jak i dorosłych.
Biuro Komunikacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.58 308 87 31, 58 308 83 88, 58 308 83 55, e-mail: media@grupalotos.pl