
Spółka LOTOS Asfalt rozwija produkcję asfaltów wysokomodyfikowanych polimerami i skutecznie wprowadza je na rynek. Inwestycją, przy której tego rodzaju asfalt został wykorzystany, był remont drogi w Świerklańcu (woj. śląskie). Podczas prac użyto asfaltu MODBIT 45/80-80, który tak jak inne asfalty z tej serii gwarantuje nawierzchniom drogowym najwyższą trwałość.
Spółka LOTOS Asfalt rozwija produkcję asfaltów wysokomodyfikowanych polimerami i skutecznie wprowadza je na rynek. Inwestycją, przy której tego rodzaju asfalt został wykorzystany, był remont drogi w Świerklańcu (woj. śląskie). Podczas prac użyto asfaltu MODBIT 45/80-80, który tak jak inne asfalty z tej serii gwarantuje nawierzchniom drogowym najwyższą trwałość.
W drugiej połowie lipca rozpoczęły się prace remontowe na drodze wojewódzkiej nr 912 w Świerklańcu. Na odcinku ok. 3,6 km wymieniono warstwę ścieralną nawierzchni drogowej.
– Aktualnie poszukiwane są innowacyjne technologie i zaawansowane materiały budowlane gwarantujące trwałość konstrukcji – mówi Kazimierz Krzynówek, przedstawiciel regionalny LOTOS Asfalt – Przekłada się to na wydłużenie czasu eksploatacji nawierzchni, a MODBIT 45/80-80, który zastosowano w Świerklańcu rekomendowany jest w szczególności do budowy dróg, od których wymagana jest wysoka odporność na deformacje.
Asfalt tego typu posiada podwyższone parametry funkcjonalne, dzięki którym drogi zyskują ponadstandardową trwałość. Zwiększona zawartości modyfikatora w asfalcie nie powoduje dodatkowych utrudnień przy wbudowaniu gotowej mieszanki mineralno-asfaltowej. W przypadku inwestycji w Świerklańcu mieszanka dobrze się układała i mimo nieco wyższej lepkości asfaltu była urabialna. Nie było problemów z jej wbudowaniem i zagęszczeniem. Budowa nawierzchni zajęła 2 dni.
Już rok temu - podczas rozbudowy lotniska w podkatowickich Pyrzowicach - zastosowano asfalt z tej samej rodziny (tj. MODBIT 65/105-80)do wytworzenia tzw. warstwy SAMI. Miała ona za zadanie zabezpieczenie konstrukcji nawierzchni przed spękaniami, powstającymi w sztywnej warstwie podbudowy związanej cementem. Tego typu warstwy stosuje się również by zapobiec ekspansji spękań w wyeksploatowanych nawierzchniach.
Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy planowane są kolejne inwestycje związane z wykorzystaniem ww. technologii. Asfalty wysokomodyfikowane są skutecznym i innowacyjnym produktem zapewniającym zwiększenie trwałości nawierzchni.
Biuro Komunikacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.58 308 87 31, 58 308 83 88, 58 308 83 55, e-mail: media@grupalotos.pl