![](/webimage/upload/media/5485_app_news_image_img_1168.jpg)
Flota Grupy Kapitałowej LOTOS Petrobaltic powiększyła się o kolejną jednostkę. Nowo zakupiony statek BAZALT II przypłynął 25 kwietnia br. do Gdańska z Wybrzeża Kości Słoniowej. Zanim zacumował przy nabrzeżu spółki LOTOS Petrobaltic pokonał 4580 mil morskich.
Poprzednim właścicielem BAZALTA II była firma Swire Pacific Offshore (SPO) z siedzibą w Singapurze, która jest posiada ponad 50 statków. Dzięki blisko 50-letniemu doświadczeniu operacyjnemu, SPO posiada i obsługuje zróżnicowaną flotę w każdym większym regionie poszukiwań ropy naftowej. LOTOS Petrobaltic kupił jednostkę 24 marca br. przez swoją spółkę Miliana Shipping, przy współudziale Technical Ship Management Ltd. Po podpisaniu umowy statek zmienił nazwę z Pacific Warden na BAZALT II.
Po zakończonych sukcesem inspekcjach, przeflagowaniu i wydaniu niezbędnych dokumentów 30 marca br. jednostka ruszyła w długą drogę z Wybrzeża Kości Słoniowej do Polski. 25 kwietnia br. o godzinie 10:00 statek po raz pierwszy zacumował przy nabrzeżu Flisaków w Gdańsku. Nowo zakupiona przez LOTOS Petrobaltic jednostka, po krótkich pracach przygotowawczych w bazie spółki, wejdzie w regularny serwis przy obsłudze platform wiertniczych w polskiej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego.
– Witamy BAZALTA II w naszej morskiej flocie. Zakup statku to zawsze ważne wydarzenie w historii spółki. Odmładzamy naszą flotę, ale też wiąże się to z poszerzaniem zakresu działania spółki w sferze logistyki morskiej oraz z inwestycjami w obszarze morskiej energetyki wiatrowej. Nowo zakupiona jednostka ma docelowo zastąpić nasz dzielny, ale wysłużony już serwisowiec BAZALT. Niech dobrze służy naszej firmie i pracownikom, a przede wszystkim bezpiecznie pływa – mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes spółki LOTOS Petrobaltic.
BAZALT II został zbudowany w grudniu 2002 roku w stoczni Brevik Construction A/S w Norwegii. Jednostka ma 68,95 m długości, 15,5 m szerokości i 6 m zanurzenia z ładunkiem. Jej nośność to 2355 t. Moc napędu głównego statku sięga 10657 KM. Statek jest wyposażony w 300-tonową wciągarkę Brattvagg, dysponuje technologią dynamicznego pozycjonowania (DP). Jest to statek konstrukcji firmy Rolls-Royce model UT710, o dużej mocy, ładowności i sile uciągu. Jako jednostka typu AHTS (ang. Anchor Handling Tug / Supply vessel) – przeznaczona jest do szerokiej gamy zastosowań na morzu, w szczególności obsługi platform, w tym między innymi obsługi kotwic, holowania, wsparcia ROV (zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych) i prac ratowniczych.
BAZALT II dołącza do floty LOTOS Petrobaltic
![Bazalt_1](/webimage/upload/photos/id_photos_app_photos_path_file_20220425_094456_86cdb6_thumb.jpg)
![Bazalt_10](/webimage/upload/photos/id_photos_app_photos_path_file_279036705_5412591448772609_2558101901005238901_n_9cc6c5_thumb.jpg)
![Bazalt_9](/webimage/upload/photos/id_photos_app_photos_path_file_278958127_510849710731731_2665473879282918067_n_1_a620ce_thumb.jpg)
![Bazalt_8](/webimage/upload/photos/id_photos_app_photos_path_file_278926485_865539818174888_2090544227183736104_n_7376d6_thumb.jpg)
![Bazalt_7](/webimage/upload/photos/id_photos_app_photos_path_file_278917760_694422145169795_1521844702034472094_n_1_669896_thumb.jpg)
![Bazalt_6](/webimage/upload/photos/id_photos_app_photos_path_file_278864110_672143200541695_442944068108602821_n_efc66a_thumb.jpg)
![Bazalt_5](/webimage/upload/photos/id_photos_app_photos_path_file_278863587_531693988616693_2333954288082532168_n_863562_thumb.jpg)
![Bazalt_4](/webimage/upload/photos/id_photos_app_photos_path_file_278819187_670919740859314_8006973627484844052_n_4c6289_thumb.jpg)
![Bazalt_3](/webimage/upload/photos/id_photos_app_photos_path_file_278815961_541536790718729_6472996403292518189_n_3e60a6_thumb.jpg)
![Bazalt_2](/webimage/upload/photos/id_photos_app_photos_path_file_20220425_121846_464382_thumb.jpg)
![Bazalt_11](/webimage/upload/photos/id_photos_app_photos_path_file_279038294_522456202747215_5421475963815633997_n_66a20a_thumb.jpg)