logo

Komunikaty

Wyścigi górskie rozgrywane są na wyłączonych z ruchu drogach o nawierzchni asfaltowej. Zawody odbywają się na bardzo malowniczych trasach - między innymi w Bieszczadach, Kotlinie Kłodzkiej, czy też w nadmorskim kurorcie - Sopocie. Rywalizacja polega na jak najszybszym przejechaniu określonego odcinka drogi o długości do 5 kilometrów, prowadzącego pod górę.

W tym roku rozegranych zostało 12 rund wyścigowych Grand Prix Lotos 2006, podczas których rywalizowało w sumie przeszło 120 zawodników. Zwycięzcą klasyfikacji generalnej został Paweł Dytko (Automobilklub Opolski) startujący Mitsubishi Lancer Evo VI. Drugie miejsce przypadło zeszłorocznemu triumfatorowi - Mariuszowi Stecowi (A. Orski), również w Mitsubishi, zaś najniższym stopniem podium cieszył się Łukasz Zieliński (A. Wielkopolski) w Audi A4 ST. Największa rywalizacja miata miejsce w klasie H-1150, w której mistrzem Polski został Aleksander Marek startujący Fiatem Seicento Abarth, któremu udało się pozostawić za sobą aż szesnastu konkurentów! W ubiegłym sezonie Olek cieszył się z tytułu wicemistrza w klasie N-1150 -jak widać sukces goni sukces. Będąc przy rywalizacji w klasie N-1150 (prawie seryjnych Fiatów Seicento i Cinquecento) nie możemy nie wspomnieć o Marcinie Przybyszewskim, który od kilku lat, co sezon odnosi sukcesy. Ten młody zawodnik, student Warszawskiej Politechniki, w tym roku zdobył wiele laurów, o których będziemy jeszcze pisać. Jednym z nich jest zwycięstwo i tytuł mistrza Polski, właśnie w N-1150, w wyścigach górskich. Kolejnym "góralem", który co roku świętuje zwycięstwa, jest Krzysztof Ruciński. W minionym sezonie był najszybszym kierowcą w klasie A-1150, i co ciekawe, zajął 5 miejsce (na 28) w klasyfikacji całej grupy A, pozostawiając w tyle zawodników startujących znacznie szybszymi samochodami. Warto dodać, iż 3 miejsce zajął również nasz zawodnik - Krzysztof Niewiadomski. Najszybszym debiutantem Automobilklubu Rzemieślnik był bez wątpienia Paweł Borys, który mimo, iż nie startował w pełnym cyklu rozgrywek, to i tak odniósł końcowy sukces. Zawodnik znany z rallycrossu i wyścigów długodystansowych postanowił sprawdzić swe siły w tej nowej dla niego dyscyplinie. Startował Hondą Civic w klasie H-1600 i podczas większości imprez byt najszybszym zawodnikiem Rzemieślnika w klasyfikacji generalnej. Jego talent, jak i perfekcyjne przygotowanie pojazdu zaowocowały tytułem wicemistrza Polski.

Znany ze startów w Mistrzostwach Europy, w wyścigach górskich, Maciej Ptak wywalczył 3 miejsce w klasie N-2000 startując Alfa Romeo 156. Kilku zawodników otarło się o podium w klasyfikacjach rocznych poszczególnych klas, czyli zajęto najbardziej niewdzięczne - czwarte miejsce... W klasie N-2000 przypadło ono Markowi Szymczykowi w Renault Megane. Kolejnym Renault, ale Clio, zakończył sezon na 4 pozycji w H-2000 Konrad Słomina. Natomiast w A-2000 to samo miejsce zdobył Marcin Lisicki w Oplu Astra. Paweł Poletyto debiutował w wyścigach górskich samochodem Kia Picanto i mimo, iż wystartował tylko w dwóch ostatnich eliminacjach (dwukrotnie zajmując doskonałe 2 miejsce) został sklasyfikowany również na 4 pozycji w swojej klasie. Kilku zawodników Automobilklubu Rzemieślnik, reprezentując zespół Racingsystem.pl, startowało w klasyfikacji sponsorskiej, w której wywalczyli 2 miejsce ustępując tylko znacznie mocniejszemu zespołowi Lotos Race & Rally.