logo

Ajenci, patronat i LDS W połowie br. Grupa LOTOS miała łącznie 348 stacji paliw - o 31 mniej niż na koniec 2007 r. Nie oznacza to jednak, że gdański koncern zwija sieć. Jest odwrotnie - powstają nowe stacje. Niedawno na przykład otwarto obiekt przy ul. Batalionów Chłopskich w Szczecinie. Do końca roku LOTOS ma mieć 140 stacji ajencyjnych.

Komunikaty
Ajenci, patronat i LDS

W połowie br. Grupa LOTOS miała łącznie 348 stacji paliw - o 31 mniej niż na koniec 2007 r. Nie oznacza to jednak, że gdański koncern zwija sieć. Jest odwrotnie - powstają nowe stacje. Niedawno na przykład otwarto obiekt przy ul. Batalionów Chłopskich w Szczecinie. Do końca roku LOTOS ma mieć 140 stacji ajencyjnych.

We wrześniu przybędą kolejne placówki ajencyjne w Bydgoszczy i Krakowie. Budowane są obiekty w Strzeszowicach, przy węźle autostrady A-18, w Kotbaskowie przy trasie A-6 i w Radzyminie.

-Gdy w ubiegłym roku, chcąc wzmocnić efektywność i konkurencyjność naszych stacji, postanowiliśmy zmienić formułę ich zarządzania z wtasnej na ajencyjną, dato się słyszeć gtosy krytyki - podkreśla Hanka Krzyżańska, prezes firmy LOTOS Paliwa. - Dziś rynek potwierdził, że nasz wybór byt słuszny, a cały proces zmian zakończył się sukcesem. Sieć ajencyjna rozwija się dynamicznie. Przybywa jej nie tylko nowych obiektów, znacznie wzrosła również wielkość sprzedaży na poszczególnych stacjach, przy jednoczesnym spadku kosztów związanych z ich obsługą.

Z kolei sieć partnerska LOTOS skupia 77 obiektów. Na początku września br. 22 stacje tej sieci - m.in. w Szczecinie i Koszalinie - rozpoczęły sprzedaż markowych paliw. Dodatkowo LOTOS Paliwa podpisały 91 umów partnerskich.

Oprócz tradycyjnej formy sprzedaży detalicznej, końcem z Gdańska rozwija również dystrybucję przez Lotos Diesel Service (LDS). Są to automatyczne naziemne stacje paliw znajdujące się w bezpośrednim otoczeniu odbiorców oraz szereg usług towarzyszących, polegających m.in. na modernizacji istniejących u klientów obiektów, obsłudze serwisowo-eksploatacyjnej, zaopatrzeniu w wysokiej jakości paliwa. Ofertę współpracy przegotowano główniez myśląo przedsiębiorstwach działających wsektorze budowlanym, drogowym czy przetargach na dostawy paliw ogłaszanych przez przedsiębiorstwa komunikacyjne i przemysłowe. Podstawowym produktem oferowanym użytkownikom stacji LDS jest olej napędowy (ok. 90 proc. obrotu sieci). Resztę uzupełnia benzyna. Obecniesieć ta obejmuje ponad 300 obiektów w całym kraju i stalesię rozwija. W pierwszych sześciu miesiącach br. sprzedaż w stacjach LDS wzrosła o 14 procent.