
Komunikaty
Na trasach rajdowych i torach wyścigowych zauważymy auta z logo Lotosa - powstał zespół Lotos Race&Rally Team
Grupa Lotos znana jest jako producent m.in. olejów i paliw. Władze firmy, chcąc czynnie uczestniczyć w sporcie motorowym, stworzyły zespół pod nazwą Lotos Race&Rally Team.
Grupę Lotos będzie reprezentowało w tym sezonie aż 15 samochodów w czterech dyscyplinach motorowych! W barwach jednego zespołu sponsorskiego rywalizację o tytuły mistrzowskie w rajdach, rallycrossie, wyścigach górskich, pucharze PZM oraz wyścigach równoległych na 1/4 mili podejmie 22 zawodników.
W rajdowych samochodowych mistrzostwach Polski wystartują trzy auta (dwa Mitsubishi Lancery Evo VIII i jeden Evo VI) w klasie N-4. W skład zespołu wchodzą Michał (kierowca) i Grzegorz (pilot) Bębebek. Pierwsze starty w MP odnotowali oni już w 1998 r. W poprzednim sezonie zdobyli m.in. wicemistrzostwo polski w klasyfikacji generalnej i w grupie N. Za kierownicą kolejnego auta zasiada Stefan Karnabal, który startował także w RSMŚ z pilotem Bartłomiejem Boba. Najmłodszym zawodnikiem w zespole jest Mariusz Stec (syn utytułowanego rajdowca Wiesława), który jeździ z pilotem Zbigniewem Gruszką. Marcin nie startował w 2004 w rajdach, w 2003 roku zajął 7 miejsce w generalce i 5 w grupie N.
W rallycrossie Lotos będzie reprezentował Krzysztof Groblewski (wicemistrz Europy 2002-04 r. w dywizji 2a i la) na VW Polo Super 1600 (moc 220 KM) i Piotr Tyszkiewicz na Oplu Astrze IIOPC. Marcin Stec pojawi się także w wyścigach górskich. Drugim kierowcą jest Marcin Zachowicz - MP w sezonie 2003 i wicemistrz w 2004 w grupie HS GSMP.
Silną grupę stanowią zawodnicy WR na 1/4 mili. W klasie Maxi Chevroletem Corvette jeździ Grzegorz Kuleta. Z silnika o pojemności 6,3 litra uzyskano moc około 655 KM (plus 75-150 KM doładowanie systemem wtrysku podtlenku azotu) i 910 Nm momentu obrotowego. W klasie Turbo Plus wystartował Marcin Czernik (Sub-aru Impreza 2.4). Auto rozwija moc około 500 KM, a na osiągnięcie prędkości 100 km/h potrzebuje 3,5 s. Ostatni zawodnik Lotosu to Piotr Bakal. Reprezentuje on klasę Turbo. Jego Honda Integra Type R z silnikiem 2.2 ma moc około 500 KM.