logo

Komunikaty
Gdańska spółka zamierza zwiększyć udział w krajowym rynku detalicznym. Lotos Asfalt rozbudowuje infrastrukturę na południu. Grupa Lotos i jej spółka zależna - Lotos Asfalt - poinformowały wczoraj o planach rozwoju. - Chcemy zwiększyć udział w rynku detalicznym z obecnych 7,5 do 8% - zapowiedział Wojciech Kowalczyk, wiceprezes gdańskiej rafinerii - Niewykluczone, że dzięki potencjałowi sprzedaży możemy osiągnąć jeszcze lepszy wynik. Sierpniowe przejęcie 39 stacji benzynowych Esso zwiększyło udziały Grupy Lotos do 7,5%. Transakcja opiewała na 278,5 mln zł. Do 2010 r, spółka planuje zdobyć 12% rynku, głównie przez rozbudowę ogólnopolskiej sieci stacji paliw Prosta. Do końca przyszłego roku GL chce mieć 150 własnych stacji i 250 punktów partnerskich. Docelowo w 2007 r. ma to być 500 stacji pod własną marką. Spółka uruchomiła w Czechowicach bazę dystrybucyjno-produkcyjną. - Ze względu na odległość z Gdańska na Śląsk terminal w Czechowicach zapewnia naszym klientom jeszcze lepszą logistykę i bezpieczeństwo dostaw - powiedział Krzysztof Brygała, prezes Lotosu Asfalt. Baza w Czechowicach ma ułatwić przedsiębiorstwu zdobycie atrakcyjnych rynków nie tylko na południu kraju, ale także za granicą.