
Spółka LOTOS Paliwa zawarła 23 listopada umowę dotyczącą sprzedaży i dostaw paliw płynnych firmie Arge Sp. z o.o. Szacunkowa wartość kontraktu w ciągu najbliższych 5 lat wyniesie ponad 900 mln zł.
- Firma Arge to zupełnie nowy klient LOTOS-u, tym bardziej cieszymy się, że zarząd spółki wybrał naszą ofertę i mogliśmy nawiązać współpracę handlową - komentuje Adam Loewe, prezes Zarządu LOTOS Paliw.- Zawarta wczoraj umowa, dotycząca dostaw paliw, nie jest jedyną jaką podpisaliśmy w tym miesiącu. Na mocy transakcji z 4 listopada 2005 roku również spółka Pol-Miedź Trans, należąca do grupy kapitałowej KGHM, zaopatrywana będzie w paliwa z Lotosu.
Arge Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie działa na rynku od 1999 r. Firma specjalizuje się w handlu hurtowym i detalicznym paliwami oraz olejami samochodowymi. Dodatkowo zarządza siecią stacji paliw potoczonych w regionie małopolskim. W ramach zawartej umowy LOTOS Paliwa dostarczą m.in. olej napędowy oraz benzyny. Arge jest członkiem Polskiej Izby Paliw Płynnych.
W ubiegłym roku Grupa LOTOS SA sprzedała ponad 3,7 mln ton paliw, o 336 tys. ton więcej niż w roku 2003. Od maja do listopada 2005 r. koncern zawarł umowy długoterminowe, dotyczące sprzedaży paliw (głównie oleju napędowego i benzyn) na łączną kwotę ok. 13,5 mld zł. Ich odbiorcami są m.in. Statoil, Agencja Mienia Wojskowego, przedsiębiorstwo Budowlano-Handlowe Z. Niziński, Pol-Oil-Company, Pol - Miedź Trans Sp. z o.o. oraz firma Arge.
LOTOS Paliwa Sp. z o.o. jest przedsiębiorstwem odpowiedzialnym za sprzedaż paliw, rozwój i zarządzanie siecią stacji paliw całej grupy kapitałowej. W 2004 r. sieć stacji paliw zarządzanych przez spółkę posiadła 6-proc. udział w krajowym rynku sprzedaży detalicznej paliw. Po zamknięciu transakcji zakupu sieci stacji Esso i Slovnaft w Polsce, Lotos posiadać będzie ok. 8-proc. udział w krajowym rynku detalicznym paliw, zarządzając jednocześnie siecią ponad 400 stacji. Zgodnie ze strategią grupy, udział koncernu w krajowym rynku sprzedaży detalicznej paliw do 2010 r. ma wzrosnąć do ok. 12 proc.
Po trzech kwartałach 2005 r. koncern zarobił na czysto blisko 381 mln zł. Zysk netto za 2004 r. wyniósł 534,4 mln zł wobec 248,2 mln zł z 2003 r. Skonsolidowany zysk netto grupy kapitałowej w 2004 r. wyniósł 572 mln zł. Zgodnie z prognozą skonsolidowany zysk netto grupy kapitałowej na koniec 2005 r. wg międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej powinien osiągnąć wielkość ok. 643,5 mln zł, przy prognozowanych przychodach na poziomie ponad 10 mld zł.