
Blisko co trzecia osoba zatrudniona w Grupie Lotos pracuje na południu kraju (Śląsk, Małopolska, Podkarpacie). Wczoraj zarząd wywodzącej się z Gdańska spółki poinformował o realizacji planów ekspansji w tym regionie. Na południu kraju swoje zakłady produkcyjne mają m.in. spółki Lotos Oil, Lotos Parafiny i Lotos Asfalt. Tutaj działa Lotos Czechowice (dawna Rafineria Czechowice) i Lotos Jasło (dawna Rafineria Jasło). Zmiana nazw firm na Lotos Czechowice i Lotos Jasło stanowi - jak przekonuje zarząd spółki - jeden z elementów zamykających proces restrukturyzacji biznesowej i kapitałowej podmiotów przejętych na południu kraju.Śląsk i Małopolska to nie tylko największe, ale i najszybciej rozwijające się rynki konsumpcji paliw płynnych. Grupa Lotos sprzedaje na południu Polski rocznie ponad 986 tys. ton swych produktów (blisko 28 proc. ogółem sprzedanych przez firmę produktów naftowych). Firma sprzedaje też w południowych regionach kraju 46 proc. ogólnej sprzedaży olejów smarowych, 63 proc. parafin, 30 proc. asfaltów. Wczoraj Grupa Lotos oficjalnie otwarła swoje regionalne biuro w Katowicach. Placówka koordynować będzie działania handlowe na terenie województw: dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego, świętokrzyskiego, małopolskiego i podkarpackiego. Paweł Olechnowicz - prezes zarządu grupy nie ukrywa, że to Śląsk jest najbardziej strategicznym regionem, ale Małopolska i Podkarpacie odgrywają ważną role w realizacji planów paliwowej firmy. Po przejęciu sieci Slovnaft (pisaliśmy o tym we wczorajszym „Dzienniku") oraz Esso liczba stacji własnych oraz partnerskich Lotosu zwiększy się do 76. W 2006 r. proces konsolidacji dwóch zakupionych sieci dobiegnie końca - wszystkie stacje będą podlegać zmianie wizerunku (tzw. rebranding zapewniający pełną identyfikację z marka Lotos).